S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

Úvod » Materské školy » Človek a svet, príroda, spoločnosť


        

Človek a svet, príroda, spoločnosť

top produkt

skladom

 

Číslo produktu: 059
Balenie: Jutová taška
Odporúčané použitie pre: MŠ, ZŠ
cena bez DPH : 215,00 EUR
cena s DPH (20 %):
258,00 EUR

do košíka:
  ks  

Človek a svet, príroda, spoločnosť

 

Pomôcka otvára deťom cestu k poznávaniu prírody a učí ich formou skladania a priraďovania spoznávať jednotlivé druhy ekosystémov. Je určená pre materské školyprvý stupeň základných škôl. Dá sa s ňou pracovať aj v heterogénnej triede materskej školy (priraďovanie obrázkov podľa obrysov, veľkostí, stupňovanie náročnosti pri skladní puzzle a pod.). Pomôcka sa dá v materskej škole využiťpri všetkých činnostiach, od ranných hier až po odpoludňajšie hry (hry na koberci, obkresľovanie, denné cvičenie, Kimova hra, námetové hry a pod.).

Aby bola environmentálna výchova zmysluplná, je treba ju využívať pri vhodných príležitostiach v priebehu každého dňa.

 

Jednotlivé ekosystémy a práca s nimi:

 

1. Arktída

  • Skladanie iglu (tri stupne náročnosti)
  • Eskimácka rodina (počet členov, charakteristika)
  • Čo potrebuje Eskimák pre život (snežnice, kajak, iglu, kožušiny)
  • Ľadové kryhy (skladanie)
  • Psie záprahy (priraďovanie – prvý, posledný pes a pod.)
  • Spoznávanie a pomenovanie zvierat (viď obrázok)


2. More

  • Spoznávanie a pomenovanie morských živočíchov a koralov (viď obrázok)
  • Húf rýb (rátanie, rozoznávanie farieb)
  • Dopravné prostriedky na mori (doplňte ktoré – spoznávanie, pomenovanie, zoradenie, rátanie, veľkosť
  • Slaná voda – rozoznávanie druhu vody


3. Púšť

  • Rodina beduínov a ich typické oblečenie (počet členov, charakteristika)
  • Spoznávanie a pomenovanie zvierat a rastlín (viď obrázok)
  • Zvieracia rodina (pomenovanie samca, samice a mláďatka)
  • Karavána (pomenovanie, zoradenie, rátanie, stupňovanie prídavných mien)
  • Život pri rieke Níl (pomenovanie rieky, rozoznávanie druhu vody – sladká)


4. Savana

  • Spoznávanie a pomenovanie zvierat a rastlín (viď obrázok)
  • Rodina černochov (počet členov, charakteristika)


5. Prales

  • Rodina Indiánov (počet členov, charakteristika)
  • Indiánske obydlie – típí (pomenovanie, charakteristika)
  • Spoznávanie a pomenovanie zvierat a rastlín (viď obrázok)
  • Vodopád (rozoznávanie druhu vody – sladká)

 

U vybraných druhov zvierat je tzv. zvieracia rodina (pomenovanie samca, samičky a mláďatka), u iných môžete určovať, ktorému zvieraťu patrí stopa alebo srsť (viď obrázky).

 

Oblasti využitia pomôcky:

 

1) základy čitateľskej gramotnosti:

  • pomenovanie obrázkov správnymi slovami
  • vymýšľanie básničiek a rýmov
  • doplňovanie slovnej zásoby
  • artikulácia cvičení (napodobňovanie zvukov zvierat)
  • skladanie príbehov (napr. Tu bývam ja...) – Indián, Eskimák, beduín, černoch...
  • podpora samostatného prejavu dieťaťa (rozprávaj čo vidíš na obrázku)

 

2) matematická predstavivosť:

  • precvičovanie logického myslenia (zrakový odhad)
  • porovnávanie veľkostí (zvierat, ľudí a pod.)
  • určovanie počtu (rodiny, zvierat a pod.)
  • precvičovanie matematických pojmov: pridaj, uber, rovnako, menej, viac (kryhy, iglu, psí záprah, ryby, karavána)
  • rozvoj postrehu a pozornosti
  • rozoznávanie geometrických tvarov (iglu, kryhy)

 

3) rozvoj jemnej motoriky:

  • skladanie obrázkov a ich zoradenie
  • manipulácia s obrázkami
  • využitie obrázkov (ich častí) na obkresľovanie

 

4) rozumová výchova:

  • charakteristika jednotlivých ekosystémov (pomenovanie, popis, súvislosti)
  • orientácia v priestore (na ploche obrázka) – Kimova hra „Hádaj kde čo je?“
  • precvičovanie pojmov: príslovky miesta, predložky, prídavné mená
  • poznávanie zvierat, rastlín, ľudí, vecí, dopravných prostriedkov
  • poznávanie stôp zvierat
  • poznávanie srsti zvierat
  • poznávanie farieb
  • kto kde žije? (Eskimák, Indián...) – pomôcky, ktoré denne potrebujú
  • skladanie (iglu, kryhy ...)

 

Veríme, že táto pomôcka nájde odozvu a široké využitie. Vzhľadom k problematike, ktorú otvára (globálne otepľovanie, výrub pralesov, úhyn chránených zvierat, čistota ovzdušia a pod.) pomôže deťom hravou a nenásilnou formou chápať, že prírodu je potrebné chrániť, aby sme ju zachovali pre budúce generácie.

 

Obchodné zastúpenie

 

NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

Nebol zatiaľ pridaný žiadny názor. Pridajte svoj názor alebo dotaz ako prvý.

MWM2M2FhOT