S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "Súhlasím" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

Úvod » Základné školy » Krajina hlások


        

Krajina hlások

top produkt

skladom

 

Číslo produktu: 070
Určené:
Balenie: Jutová taška a kartonová krabica
cena bez DPH : 198,33 EUR
cena s DPH (20 %):
238,00 EUR

do košíka:
  ks  

Vážené kolegyne, vážení kolegovia, práve sa vám dostala do rúk učebná pomôcka

Krajina hlások,

ktorá pomáha žiakom vizualizovať abstraktné učivo o rozdelení hlások v slovenskom jazyku. Pomôcka je primárne určená pre žiakov 2. ročníka ZŠ na hodinách slovenského jazyka, ale keďže podľa skúseností vieme, že s touto témou majú problémy aj žiaci s poruchami učenia alebo slabo prospievajúci žiaci, pomôcka sa dá použiť aj vo vyšších ročníkoch primárneho vzdelávania.

 

Súčasti pomôcky:

1x  obraz 70 x 100 cm

1x  súprava malej tlačenej abecedy

1x  súprava veľkej tlačenej abecedy

1x  súprava malej písanej abecedy

1x  súprava veľkej písanej abecedy

3x  víla

3x  kvietok s nápismi - spoluhlásky, samohlásky a dvojhlásky

1x  súprava kariet s nápismi - spoluhlásky, samohlásky, dvojhlásky, dlhé, krátke, mäkké, tvrdé, obojaké, znelé, neznelé, nepárové znelé (k triedeniu písmen do tabuľky)

 

Motivačný text úzko súvisí s obrázkom a s príbehom o hláskach. Je prispôsobený žiakom druhého ročníka, krorí sa  s touto témou stretávajú po prvýkrát. Pomôcka je založená na grafickom roztriedení hlások, k čomu pomáha rozčlenenie hlások na tri skupiny (samohlásky, spoluhlásky, dvojhlásky), a to podľa toho, kde sú  hlásky na obrázku umiestnené (stromy, potôčik, domček).

Manipuláciou s písmenami umiestnenými na samostatných kartách môžu žiaci počas rozprávania príbehu o hláskach sami umiestňovať karty s písmenami na určené miesto. Manipuláciou s kartami a ich postupným a viacnásobným umiestňovaním sa učivo viac zafixuje.

Žiaci môžu neskôr z písmen skladať slová, následne ich rozkladať na hlásky a tie umiestňovať do obrázka na správne miesto, podľa toho, o akú hlásku ide.

Po pripevnení písmena na tabuľu, ktorá je zároveň magnetická, môžu žiaci dopisovať slová, ktoré začínajú alebo končia touto hláskou.

Pomôcka môže byť počas upevňovania učiva vyvesená v triede, čím poslúži tiež ako veľký nástenný plagát - ako demonštračná pomôcka.

Pomôcku je možné uplatniť vo všetkých fázach vyučovacieho procesu: pri motivácii, oboznámení sa s novým učivom, následne pri jeho upevňovaní a opakovaní (formou skupinovej či samostatnej práce žiakov), ale aj pri klasifikácii, keď si žiak napríklad losuje/náhodne vyberá  jednotlivé písmená z čarovného klobúka či krabičky a samostatne ich triedi na ploche obrázka. Klasifikácia tým nadobudne nový, nevšedný charakter.

 

1.ročníku sa môže okrem iného pomôcka využiť nasledovne:

  • demonštrácia správneho tvaru písmena
  • tvorenie dvojíc tlačeného a písaného tvaru písmena, prípadne  rozlíšenie malého a veľkého tvaru písmen
  • práca s kartami písmen - postupné odokrývanie tvaru písmena, ktoré majú žiaci čím skôr spoznať (detailné spoznávanie písmen hravou metódou vhodné pri dysgrafii)
  • obraz sa dá využiť aj v matematike na jednoduché slovné úlohy sčítania a odčítania, pri upevňovaní pravo-ľavej orientácie (vpravo, vľavo od potôčika, hore, dole...) - na krajinu sa dajú upevniť aj iné makety a obrázky zvieratiek alebo rastlín
  • jednoduché slovné úlohy vyplývajúce z obrázka

3. ročníku pri téme abeceda:

  • usporiadanie písmen podľa abecedy
  • dopĺňanie vynechaných písmen v abecednom rade písmen
  • dopĺňanie veľkých či malých začiatočných písmen na kartičkách vo vlastných a všeobecných podstatných menách, napísaných na tabuli

Obrázok môže poslúžiť aj na hodinách slohu - pri téme opisu - opis celého obrázka alebo konkrétnych postáv (víly, zvieratká), a tiež na hodinách čítania pri téme rozprávka - jej hlavné znaky, nadprirodzené bytosti.

 

Vo 4. ročníku má pomôcka využitie pri téme spodobovanie (pomoc pri rozoznávaní znelých a neznelých spoluhlások).

 

Príklady na využitie pomôcky v ďalších predmetoch:

Prvouka - pri témach: les - listnaté a ihličnaté stromy, lúka, potok, rastliny a živočíchy, Deň Zeme, Deň vody,...

Hudobná výchova - ako motivačný obrázok pri piesňach o prírode a o zvieratkách

 

1.ročník:

Húsky biele, húsky

Zajačik do lesa

Pôjdeme my do lesíka

Išla sova na tanec

Prosil líšku vĺčik

 

2.ročník:

Češem si hlavičku

Krásna, krásna

Na zelenej lúke sedí zajac

Listové tajomstvo

 

3.ročník:

My sme sestry veselé

Tanec škriatkov

Za našou dedinou

Na zelených lúkach šibeničky

Kukučka v hlbokom lese

Zelená sa bučina

Kukulienka ,kde si bola

 

4.ročník:

Lístočku dubový

Bola som na hubách

Na Kráľovej holi

Vyletela holubienka

 

Výtvarná výchova - kreslenie škriatkov alebo napr. vodníka (podľa vlastnej fantázie), maľovanie krajiny doplnené o ďalšie rastliny a živočíchy.

Pracovné vyučovanie - modelovanie, skladanie origami rastlín a zvieratiek.

 

Obchodné zastúpenie

NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

Nebol zatiaľ pridaný žiadny názor. Pridajte svoj názor alebo dotaz ako prvý.

YWRlZmU