S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

Úvod » Materské školy » Rozprávky » Rozprávky 1


        

Rozprávky 1

O domečku, O repe, Tri medvede

skladom

 

Číslo produktu: 016
Určené: 3 až 6 rokov
Balenie: Kartónová krabica
Odporúčané použitie pre:
cena bez DPH : 133,33 EUR
cena s DPH (20 %):
160,00 EUR

do košíka:
  ks  

Rozprávky 1

 

Súbor rozprávok pre deti mentálneho veku 2,5 až 7 rokov

 

V tomto veku sú rozprávky dôležité pre rozvoj mentálnych schopností detí. Pri práci s rozprávkami sa dá bohato využiť tvorivú fantáziu dospelého a pre deti tak budú rozprávky stále zaujímavé.

 

Predkladáme Vám niekoľko možností práce s rozprávkami 

  • logopedické cvičenie a rozvoj reči
  • pomenovanie postáv a deja na obrázku z rozprávky
  • napodobňovanie zvukov zvierat (citoslovce)
  • rozprávanie jednoduchého deja podľa obrázkov z rozprávky
  • k určitej postave alebo tematike môžeme použiť riekanku, básničku alebo pesničku

Dramatické rozprávky

Najprv deti počúvajú rozprávku so sprievodom obrázkov. Potom s nimi môžeme skúsiť rozprávku aj zahrať.

Výchovný program môžme ďalej rozvinúť podľa témy rozprávky:

Pri rozprávke Ako dedko ťahal repku (O repke) – zoradíme obrázky zľava doprava, priestorová orientácia (prvý – posledný, pred - za) hru môžeme rozvinúť v triede – hľadanie hračiek podľa pokynov – pred, pod, za, na, vedľa, hore, dole atď.

 

Rodinné väzby: babka – dedko – vnučka – vnuk mama – otec – dcéra – syn mladý – starý – dieťa – bábätko atď.

 

Pracovná výchova: Sadenie alebo siatie, starostlivosť o rastliny, zalievanie, kyprenie, hnojenie, potreba slnka a dažďa k životu rastlín. Záhradnícke náradie – motyka, rýľ, hrable, kolík, kanva.

Grafomotorické cvičenie – slniečko, mraky s dažďom, repa – dokresľovanie obrázkov.

 

Rozprávka O troch medveďoch:

Priraďovanie troch veľkostí k medveďom – riad, nábytok. Precvičovanie pojmov: malý, stredný, veľký, väčší, najväčší, najmenší, menší. U detí, ktoré majú ešte problém s rozlišovaním, používame iba dva rozdiely malý – veľký, menší – väčší. Precvičovanie pojmov: veľa – málo – nič, menej – viac. Maša odjedla málo kaše veľkému medveďovi z misky. Mišovi zjedla všetko – nezostalo mu v miske nič. Veľkému medveďovi zostalo najviac kaše, pretože Maši nechutila. Hru na veľkosti a množstvo môžme použiť na hračky troch veľkostí (autíčka, bábiky, lyžice atď.) Na množstvo používame kocky, koráliky, lentilky, gombíky, ktoré dávame do misky.  Pojmy: nábytok, riad, druhy rastlín v lese (stromy, lesné plody atď.), zvieratka v lese, ktoré deti poznajú, ako žijú a čím sa živia.

Grafomotorické cvičenie – kreslenie stromov, hub, jalovca, dokresľovanie obrázkov zvierat. 

 

Rozprávka O domčeku v poli:

Je pre deti zaujímavá počtom zvieratiek aj po stránke dramatickej. Musia si zapamätať ako zvieratká k domčeku prichádzajú za sebou, a tiež ktoré zvieratká už v domčeku sú. 

 

Dramatizácia rozprávky:

Zvieratká voľne žijúce v lese a na poli. Postavenie väčšieho domčeka – aký stavebný materiál deti poznajú, aké murárske náradie. Grafomotorické cviky – prší, dokresľovanie obrázkov zvieratiek, kreslenie domčeka. Pre precvičenie pamäti a pozornosti môžeme použiť párové kartičky s obrázkami daných rozprávok. 

Hra PEXESO – používame množstvo párových obrázkov podľa schopností dieťaťa. Môžeme použiť všetky tri sady alebo z jednej odoberieme niekoľko párových obrázkov. Kartičky otočíme obrázkom hore (pol sady – druhú polovicu má učiteľ), ukážeme deťom obrázok a oni súťažia, ktoré prvý nájde obrázok vo vyložených kartičkách.  Hru môžeme hrať i s jedným dieťaťom (nižšieho mentálneho veku), dieťa vyhľadáva obrázok z 2 – 6 kociek.  Môžeme 2 – 3 sady (polovičné – nepárové obrázky) premiešať a rozložiť na plochu obrázkom hore. Deti vyhľadávajú obrázky ku konkrétnej rozprávke. 

Skladanie obrázkov z dielov Je pre deti náročné na zručnosť pri manipulácii s dielmi, aby z nich vytvorili celý obrázok. Môžeme použiť podkladový rovnaký obrázok. Hra: čo sa zmenilo – čo chýba – čo je nesprávne? Sú to cviky na pamäť a pozornosť. Vezmeme 3 – 8 obrázkov. Deti si ich dobre prezrú, potom ich otočíme a zamiešame na ploche. Jeden obrázok odoberieme a ostatné otočíme, deti určujú, ktorý obrázok zmizol. Obrázky by mali byť jednoduché a množstvo podľa veku.

Na magnetickej tabuli alebo pred deti dáme rozprávku Ako dedko ťahal repu (O repe) – zmeníme poradie postáv, alebo odoberieme či pridáme. Deti hľadajú chybu a opravujú. Môžeme využiť aj pri rozprávke O domčeku v poli.

Rozprávka O troch medveďoch – vymeníme misky, prehodíme stoličky, atď. Deti opravujú nesprávne priradené predmety.  Grafomotorické cviky môžme využiť pri všetkých rozprávkach.

 

Súbor obsahuje:

Rozprávka O domčeku v poli : olištovaná titulná strana, postupnosť rozprávky, pexeso, obrázok domčeka, puzzle (zbúraný domček – obrázok rozdelený na 6 dielov), 6 ks zvieratiek

 

Rozprávka O troch medveďoch : olištovaná titulná strana, postupnosť rozprávky, pexeso, puzzle, (medvede pri stole – obrázok rozdelený na 6 dielov), riad (3 x miska, 3 x lyžica, 3x hrnček), nábytok (3x posteľ, 3x stolička), postavičky (3x medvede,1 x Maša)

 

Rozprávka Ako dedko ťahal repu (O repe): olištovaná titulná strana, postupnosť rozprávky, pexeso, obrázky (repa, dedko, babka, vnučka, pes, mačka, myš).

 

Magnetická tabuľa + lišty 1 ks

 

Obrázok k rozprávke 3 ks

 

Pexeso 3x 17 párov obrázkov

 

Postavičky k rozprávkam

 

Postupnosť rozprávky – jednotlivé časti deja 3 ks

 

Popis obrázkov

 

Obchodné zastúpenie

 

NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

Nebol zatiaľ pridaný žiadny názor. Pridajte svoj názor alebo dotaz ako prvý.

ZjQ1Mjcz