Príroda okolo nás 3 - Spracovanie ovocia, zeleniny, obilia, húb a ďalších plodín

Kód: 223
Novinka
Neohodnotené
€535
Skladom

Detailné informácie

Autorská výroba
Autorská výroba
Doručenie zdarma
Doručenie zdarma
Inovatívne, moderné a kvalitné materiály
Inovatívne, moderné a kvalitné materiály
Výučba
Zábavná a interaktívna forma výučby

Podrobný popis

PRÍRODA OKOLO NÁS 3 – SPRACOVANIE je pomôcka dopĺňajúca predchádzajúce dva súbory PRÍRODA OKOLO NÁS 1 a PRÍRODA OKOLO NÁS 2.

 

Rozširuje tiež pomôcku PRÍRODA OKOLO NÁS 4 – BABIČKINA ŠPAJZA, avšak je možné ju využiť aj samostatne. Zameriava sa na spôsoby skladovania a spracovania prírodných plodín a ich prospešnosť pre ľudský organizmus, ako aj na oblasť ekológie.

 

Pomôcka je určená najmä pre predškolské vzdelávanie (PV). Vychádza z nového poňatia Rámcového vzdelávacieho programu pre PV.

Je navrhnutá tak, aby pri jej používaní dochádzalo k prelínaniu gramotností, predovšetkým kľúčovej čitateľskej a ďalej prírodovednej.

Samozrejme, je veľmi dôležité zohľadniť aktuálne schopnosti, možnosti a záujem jednotlivých detí a využívať také aktivity, ktoré zabezpečia individualizáciu vo vzdelávaní.

 

Pomôcka je zostavená z piatich ucelených súborov:

 

1. Ovocie – plagát s rozmerom 70 x 100 cm.

Prehľad spracovania jednotlivých druhov ovocia je vytvorený ako puzzle, čo hravou formou podporuje prácu s informáciami – ich získavanie aj opakovanie. Cieľom práce s plagátom je nielen oboznámiť deti s možnosťami spracovania ovocia, ale prostredníctvom manipulácie s dielikmi puzzle aj rozvíjať jemnú motoriku, zrakové a priestorové vnímanie.

Súčasťou plagátu je rozdelenie ovocia na: malvice, kôstkovice, bobuľové, škrupinové, citrusové a tropické.

Súbor dopĺňajú karty znázorňujúce výrobu medu (10 ks – rozmer 19,8 x 27,8 cm), ktoré slúžia nielen na oboznámenie s jednotlivými krokmi, ale aj na precvičovanie dejovej postupnosti.

 

2. Zelenina – plagát s rozmerom 70 x 100 cm.

Tak ako ovocie, aj zelenina je spracovaná ako puzzle, čím sa rozvíjajú všetky už spomenuté zručnosti. Zelenina je rozdelená na strukoviny, hlúbovú, koreňovú, plodovú, listovú, hľuzovú a cibuľovú zeleninu.

Súbor dopĺňajú karty znázorňujúce výrobu kečupu (10 ks, 19,8 x 27,8 cm).

 

3. Bylinky – plagát s rozmerom 70 x 100 cm.

Plagát zobrazuje niekoľko základných druhov byliniek a produkty z nich vyrobené. Bylinky sú umiestnené do kvetináčov a označené ceduľkami s názvami. Písomná podoba jazyka je v materskej škole určená pre tie deti, ktoré o ňu prejavujú záujem. Väčšinou ide o deti s výraznejšou verbálnou inteligenciou. Na zobrazenie sú použité veľké tlačené písmená. Vyobrazenie bylín spolu s názvom je umiestnené aj na ľavej strane plagátu. Magnetické ceduľky s názvami sú určené na priraďovanie k bylinkám v kvetináčoch aj ku konkrétnym produktom v spodnej časti plagátu.

Tento plagát nielen oboznámi deti s niektorými známymi bylinkami a ich využitím v bežnom živote, ale podporí aj rozvoj zrakového vnímania (deti hľadajú rovnaké vyobrazenia bylín – obrázok aj názov) a následne čitateľskej gramotnosti.

Súbor dopĺňajú karty znázorňujúce sušenie bylín a prípravu čaju (7 ks – s rozmerom 19,8 x 27,8 cm).

 

4. Obilie a ďalšie plodiny – plagát s rozmerom 70 x 100 cm.

Plagát predstavuje známe druhy obilia a ďalšie plodiny, s ktorými sa deti môžu bežne stretnúť. Cieľom je priblížiť im ich pestovanie aj spracovanie. Aj tento plagát je navrhnutý v štýle puzzle. Jednotlivé lány (s magnetmi) však zobrazujú aj rast plodiny na poli a pri väčšine aj jej detail. Na stranách sú vyobrazené konkrétne spracované produkty. Pri práci sa zároveň rozvíja priestorová orientácia, zrakové vnímanie a jemná motorika.

Súbor obilia je doplnený o karty znázorňujúce výrobu chleba (10 ks, rozmer 19,8 x 27,8 cm), ktoré poslúžia na oboznámenie sa s jednotlivými krokmi výroby, aj ako pomôcka na precvičovanie dejovej postupnosti.

 

5. Huby – plagát s rozmerom 70 x 100 cm.

Plagát je zameraný na základné druhy húb rastúcich v našej prírode. Zároveň poskytuje informácie o potrebe ich dobrej znalosti pri zbere, čo prispieva k prevencii otráv po požití nejedlých alebo dokonca jedovatých húb. Plagát zobrazuje siluety húb, ku ktorým sa budú priraďovať už detailne zobrazené huby na výrezoch s magnetmi. Táto aktivita podporí rozvoj zrakového vnímania.

Časť plagátu je venovaná stavbe tela huby a popisu jej jednotlivých častí. Poznatky si deti osvoja a zopakujú pomocou výrezov častí s magnetmi, ktoré môžu skladať priamo na plagát a neskôr aj mimo neho.

Súčasťou súboru sú karty znázorňujúce sušenie húb a varenie polievky (7 ks, rozmer 19,8 x 27,8 cm).

 

Dopĺňajú ich karty (5 ks – rozmer 19,8 x 27,8 cm) zobrazujúce pomôcky, s ktorými sa deti môžu stretnúť pri spracovávaní plodín: nože, škrabky, ručné strúhadlá, elektrické prístroje na strúhanie a krájanie, pasírovacie sito. Súčasťou oboznamovania sa s nimi by mala byť aj oblasť dodržiavania bezpečnostných pravidiel a zabezpečenie prevencie úrazov pri práci. Navrhované aktivity vo všetkých kartách vychádzajú z tzv. zážitkového učenia, ktoré podporuje zvedavosť dieťaťa, jeho vlastnú aktivitu a potrebu objavovať.

 

Karty vždy obsahujú informácie o danej plodine, návrhy na ďalšie činnosti a originálne básničky, ktoré deťom pomáhajú lepšie si zapamätať získané poznatky. K básničkám sú vytvorené otázky overujúce porozumenie textu, ako aj rozvíjajúce schopnosti detí text interpretovať či vyvodzovať z neho vlastné závery. Vďaka básničkám a práci s nimi tak pomôcka pokrýva čitateľskú gramotnosť.

 

Na kartách sú uvedené návrhy rôznorodých činností (výtvarných, pracovných, hudobných, pohybových a pod.). Pomocou nich možno logicky zostaviť vzdelávaciu ponuku na danú tému tak, aby pokrývala všetky vzdelávacie oblasti PV. Neoddeliteľnou súčasťou je aj podpora spolupráce s rodičmi detí a ich zapojenie do výchovno-vzdelávacieho procesu školy. Zaraďované sú aj činnosti vedúce k získavaniu informácií z iných zdrojov a ich porovnávaniu, čo kladie základy pre prácu s informáciami a rozvoj kritického myslenia.

 

Pamäť, logické myslenie a nové poznatky si deti môžu precvičiť pomocou pexesa, ktorého dvojice vždy zobrazujú plodinu a k nej spracovaný produkt. Práca s pomôckou vďaka značnému množstvu jednotlivých dielov a podkladových plagátov podporuje ďalší z podstatných spôsobov predprimárneho vzdelávania, a to kooperatívne učenie založené na spolupráci detí. Pomôcka je zostavená tak, aby poskytovala vzdelávacie aktivity v rámci rôznych tém počas celého školského roka. Nejde teda len o jednu tému, ako napríklad „Plody prírody“ zaradenú väčšinou v jesennom období. Keďže sa zaoberá spracovaním plodín, ktoré využívame počas celého roka, jej použitie je skutočne rozsiahle. Veľmi logicky poskytuje základ pre vytvorenie celoročného projektu, ktorého výstupom môže byť napríklad vydanie vlastnej školskej kuchárky (pozri návrhy aktivít v jednotlivých kartách). Návrh na spracovanie projektu je súčasťou metodiky.

 

Pre prezentáciu pomôcky prosím kontaktujte obchodného zástupcu. 

 

https://www.elarin.sk/show-free.htm?fid=26

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Bezpečnostná kontrola