Integrovaný záchranný systém
Kód: 064Podrobný popis
Učebná pomôcka, ktorej cieľom je zoznámiť deti so štruktúrou záchranných zložiek, s náplňou ich práce a s otázkami prečo musí dochádzať k záchranným akciám a ako sa máme správať.
- a) aby sme sa sami nestali ich príčinou
- b) keď sme svedkami nejakej krízovej situácie.
Zmyslom tejto pomôcky je nielen rozšíriť vedomosti detí o tejto závažnej spoločenskej oblasti, ale najmä vštepovať deťom do povedomia zodpovednosť za svoje správanie a dôsledky nedodržiavania pravidiel bezpečnosti v bežnom živote.
Obrazový materiál je určený predovšetkým pre prácu s kolektívom detí.
Učiteľka vyberie ústredný obraz, umiestni ho na magnetickú tabuľu a ďalej pracuje podľa svojej vlastnej koncepcie. Podstatné je, aby deti mali pomocou vhodne zvolených otázok priestor k vytváraniu vlastných záverov.
Deti pozorujú a popisujú situáciu na ústrednom obraze, rozvíjajú dejovú líniu a sú vedené učiteľkou k dedukcii príčin. Násled- ne volia možnosti riešenia situácie – ktoré záchranné zložky budú riešiť daný problém, akým spôsobom, ako sa majú správať ľudia priamo postihnutí, ale aj náhodní svedkovia. Zároveň učiteľka alebo deti umiestňujú do obrazu postavy rozvíjajúce dej a učia sa logicky tvoriť príbeh, odvodiť nebezpečenstvo, ktoré vyplýva z daných situácií a tiež to, ako sa dá týmto situáciám predísť. Rozlišujú bezpečné a nebezpečné správanie a popisujú, čo všetko sa môže stať.
Pomôcka ďalej vedie k poznávaniu integrovaného záchranného systému, zložiek, ktoré nám v krízových situáciách prídu na pomoc. Učí deti nielen logicky myslieť, ale zároveň spoznávať náplň práce týchto zložiek, učí úcte a rešpektu k ľuďom, ktorí sa za nimi skrývajú.
Dodatočné parametre
Kategória: | Materské školy |
---|---|
Balenie: | Jutové tašky |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.